Grove poriën

Via de poriën in onze huid wordt er talg verspreidt over het huidoppervlak. Dit zorgt ervoor dat er natuurlijk barrière ontstaat tegen micro-organismen, zoals bacteriën en schimmels, tevens word zo een infectie of een droge huid voorkomen. Als de talgproductie normaal verloopt gebeurd er niks met een porie. Onder invloed van hormonen kan de talgproductie versnelt worden en zou de talgproductie uit balans gehaald kunnen worden. Hierdoor kan de huid verstoppen, of anders gezegd kan er een mee-eters of zelfs een puist ontstaan. De poriën rekken door deze onzuiverheden uit en krimpen niet meer terug naar de oude omvang.

Hoe zien grove poriën eruit?

Wat kunnen wij als huidtherapeut voor u doen?

Net zoals bij acne zal de huidtherapeut zich vooral richten op het reinigen van de huid. Hierbij worden onzuiverheden zoals  mee-eters, puist of gerstekorrels verwijderd. Daarnaast zal er een advies worden gegeven over hoe u de huid het beste zelf kunt behandelen om meer grove poriën te voorkomen. Deze peeling verdunt de hoornlaag, waardoor talgfollikels minder snel zullen verstoppen en ontsteken. Het gebruik van deze peeling is effectief in de behandeling van grove poriën, maar ook om een betere weerstand in de huid te krijgen. Dermapen is de allernieuwste techniek op het gebied van microneedling. Dermapen maakt microscopisch kleine kanaaltjes in de huid door middel van vibrerende kleine naaldjes. Dit brengt een aantal nieuwe herstellende processen op gang. Door de prikkeling in het bindweefsel worden de cellen in de diepere huidlagen gestimuleerd tot collageenproductie en bindweefselproductie. Tevens kan dermapen ingezet worden voor andere aandoeningen zoals fijne rimpels, pigmentstoornis, grove poriën, zonbeschadiging, verslapte huid en grauwe/ doffe huidskleur.

Aantal behandelingen

Het aantal behandelingen varieert per soort behandeling. Er zijn gemiddeld 4 tot 8 behandelingen in een kuurverband nodig voor een zichtbare resultaat. De frequentie kan variëren tussen 2 weken tot 4 weken, afhankelijk van de soort behandeling.

Wat kunnen we doen

Dieptereiniging